Zákazníka musíte zaujať ešte pred tým, ako si prezrie váš tovar

Pred pár rokmi som sa rozhodla vydať na cestu podnikateľa a zarábať sama na seba. S mojou dobrou priateľkou sme si teda otvorili obchod s oblečením. Žiadne drahé značky a ani naopak, tie lacné. Zameriavame sa skôr na originálne kúsky, ktoré inde len tak nezoženiete. Z tohto dôvodu sme boli presvedčené, že tovar pôjde na dračku. No, ako asi už tušíte, nebolo to tak. Dlho sme tápali kde presne robíme chybu a čo by bolo potrebné zmeniť. Dnes už viem so stopercentnou istotu povedať, že základom úspešného predaja, je zaujať zákazníka, a to najlepšie, ešte pred vstupom do vášho obchodu. Ako by to malo vyzerať?
Žena si prezerá tovar v obchode s oblečením

Asi nejako takto…

  • Naskladané množstvo oblečenia v regáloch alebo zavesené na vešiakoch, to neurobí dobrý dojem. To isté platí o akomkoľvek inom tovare. Či už predávate oblečenie, kozmetiku, suveníry či detské hračky, snažte sa svoj tovar vyložiť tak, aby bolo všetko poriadne vidieť. Priamo na predajňu nemusíte umiestňovať všetky svoje skladové zásoby. My sme napríklad zvolili to, že väčšina oblečenia visí na vešiakoch samostatne alebo sú oblečené na figurínach.

  • Pamätajte, že aj tá najmenšia drobnosť urobí naozaj veľa. My sme napríklad každý kúsok oblečenia vybavili visačkami na textil https://www.graphicsoul.sk/visacky-na-textil/, kde zákazníci nájdu vtipné texty, ktoré však súvisia s daným kúskom. Uvádzame na nich napríklad rady, ako dané tričko vyprať alebo s čím bude vyzerať najlepšie. Musím povedať, že takáto drobnosť u našich zákazníkov zožala naozaj veľký úspech.

Visačka v tvare kruhu na modrom pozadí

  • Opomenúť nemôžeme samozrejme ani samotný výklad a to, ako obchod vyzerá z ulice. My sme v prenájme, a to v naozaj starej budove. Vzhľadom na to, že ide o mestský majetok, je problém s extrémne veľkými prerábkami. Preto sme využili staré omietky a obchodu vdýchli, dnes veľmi populárny, vintage štýl. Výklad máme vysvietený množstvom led svetielok a lampiónov. Môžem povedať, že obchod naozaj zaujme už z diaľky, čo sa prejavilo aj na predaji a našich zárobkoch.